Fusioner og erhvervelser: vurdere Information teknologi kritisk ingrediens til succes

Fusionerende selskaber eller erhverve en ny virksomhed er næsten altid en utrolig udfordring, uanset omstændighederne. Beslutninger, såsom hvordan at skaffe finansiering, give due diligence og fremme positive reaktioner til at ændre normalt få foretaget hurtigt og under et enormt pres. Ofte de sidste ting på nogens sind er at få et håndtag på informationsteknologi, (IT) på plads i begge selskaber.

At kende i forvejen kan software hvert selskab ejer hjælpe virksomheder sikrer, at forretningen de køber eller fusionere med har en klar titel til den teknologi, der anvendes. Derudover kan virksomheder vurdere at teknologierne, der er skalerbar og vil give vækstmuligheder for i det lange løb.

Besvare grundlæggende spørgsmål om software hvert selskab ejer kan spille en afgørende rolle for succesen af enhver fusion eller virksomhedsovertagelse. Vigtige spørgsmål at besvare omfatter disse:

• Er begge virksomheder, der benytter de samme operativsystemer?

• Kan mission-kritiske databaserne flettes?

• Hvilke programmer kan bruges af medarbejdere på begge selskaber?

Ikke alene gør en lyd software asset management strategi hjælpe virksomheder med at sikre succes i en fusion eller virksomhedsovertagelse, men det kan også spare penge ved at optimere investeringer på tværs af virksomhederne samtidig nødvendige business klarhed. Følgende retningslinjer skitserer trinene virksomheder kan tage forud for en fusion eller virksomhedsovertagelse at vurdere det aktiver:

1. gennemgå de politikker og procedurer omkring software indkøb, implementering, brug og recovery for begge selskaber. Derefter udvikle et kombineret sæt af politikker og procedurer for den nye organisation. Business Software Alliance har stillet til rådighed en nyttig skabelon for software asset management politik tilgængelig for download på

2. Brug en passende software-oversigtsværktøjet til at opdage, hvad software er installeret på pc’er, arbejdsstationer og servere; Hvem bruger hvert aktiv; og hvor softwaren er bosat.

3. for at undgå juridiske problemer efter fusion eller virksomhedsovertagelse, foretage visse begge virksomheder bruger lovligt licenseret software ved at matche den installerede software med softwarelicenser, der er blevet købt.

4. Brug begge organisationers software opgørelser som en baseline til at designe en plan for løbende Programstyring, når fusion eller virksomhedsovertagelse er afsluttet.

Indførelse af den rigtige politik fra tidspunktet, overvejer software erhvervelse alle igennem til sin installation, brug og tilbagetrækning kan ikke kun give dig fred i sindet og større sikkerhed, men det kan også hjælpe med at skelne en virksomheds teknologi fra de konkurrenterne, får mere værdi af sine investeringer i teknologi, reducere arbejdskraft-og produktionsomkostninger og i sidste ende forbedre dets produkter og tjenester.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *